اخبار امروز: 0 کل اخبار: 4   پنجشنبه 7  مرداد  1389

 

نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :18/12/1388      16:49:0      تعداد بازديد كنندگان خبر:541




مصرف روزانه يک سيب براي تقويت سيستم ايمني


فيبرهاي حلال موجود در جوي دو سر، گردو و به خصوص سيب مي‌تواند سبب کاهش التهابات ناشي از چاقي و تقويت سيستم ايمني شود. علت اين تغيير آن است كه فيبر خوراكي محلول باعث افزايش توليد مقدار يك پروتئين ضدالتهابي موسوم به اينترلوكين-4 مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، بررسي‌هاي اخير پژوهشگران دانشگاه ايلينواز بروي موش‌هاي آزمايشگاهي كه رژيم غذايي كم چرب و حاوي فيبر محلول يا نامحلول داشته اند نشان داده است مواد غذايي ضد التهاب مي‌توانند محرک و تقويت‌کننده سيستم ايمني باشند مشروح اين تحقيق در مجله به چاپ رسيده است، Brain, Behavior & Immunityبه گفته محققان نتايج بررسي ها نشان داد موش‌هايي كه از رژيم‌ غذايي حاوي فيبر محلول استفاده كردند در سيستم ايمني بدن آنها تغييرات مثبت و تقويت كننده‌اي مشاهده شد طبق بررسي‌ها فيبرهاي محلول بايد به مقدار مشخص در روز مصرف شوند تا تاثيرات مثبت به جاي بگذارند. متخصصان مصرف روزانه 28 تا 35 گرم فيبر را در روز توصيه مي‌کنند. فيبرهاي محلول در ميوه و سبزيجاتي مانند جوي دو سر، هويج، سيب و گردو موجود است.

مشاهده خبر ارسال شده بعد



 

بیشتر بخوانید...

  امکانات اخبار
نسخه PDF ◊
مشاهده نسخه چاپي ◊
دريافت فايل خبر (Rtf Format) ◊
مشاهده نسخه XML ◊
ارسال اين خبر به ديگران ◊
بازگشت ◊

  فهرست اخبار مرتبط

  نظر شما درباره اين خبر
 
 

 




 

امتياز شما به تحلیل اين خبر


نظرات دیگران در مورد این خبر

صفحه اصلی
  • پرونده
  • سلامت اجتماعي
  • نظام سلامت و بيمه ها
  • دانشگاه هاي علوم پزشکي
  • تازه هاي پزشکي
  • سلامت خانواده
  • درمان بيماري ها
  • الکل، مواد مخدر و اعتياد
  • سلامت جنسي
  • پوست، مو و زيبايي
  • تغذيه و مکمل ها
  • چهره ها
  • دارو
  • سلامت حرفه اي
  • محيط زيست
  • تناسب اندام
  • سلامت روان
  • کمک هاي اوليه
  • مراکز درماني
  • صنايع دارويي
  • تجهيزات پزشکي
  • صنايع غذايي
  • صنايع بهداشتي
  • صنايع آرايشي
  • ساير منابع

  • آرشیو
  • جستجوی پيشرفته
  • عضویت در سایت
  • فهرست مطالب
  • ارسال خبر
  • لینک های مفید
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • RSS


1387 © کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به موسسه فرهنگی ابن سينای بزرگ بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است | نگارش: نرم افزار تحريريه الکترونيک - نسخه5